GP og Kari

GP og Kari
Her er Kari og GP på en annen tur

fredag 13. april 2012

Dag 26 - 11. April

Ute blåste det kraftig og idet jeg sjekket uret, som viste 06:30, kom det fra Ole i det andre rommet at vi drøyern noe på grunn av vinden. Det fristet absolutt ikke å ut i dette været,så jeg var selvsagt helt enig. Det er jo ikke sikkert at vinden løyet, og hvis den økte ytterligere ville det bli skikkelig utrivelig.

Kastet innpå en kubbe til i ovnen og la meg på andre sida, og våknet ikke før ved 9-tida. Da var ovnen selvsagt sloknet og det var veldig godt nede i soveposen. Ok - da ble det hviledag idag, ikke telt, helt i orden for meg! Men vent, 11. April - Ole har jo bursdag idag - ser ikke en dag eldre ut enn 58(!), jammen bra jeg stekte egg og bacon til ham i morges. Bursdagskaka spiste vi visst for 14 dager siden!

Det blei en skikkelig rolig bursdagsfeiring med mye radio ytring på vår eminente sak, innkjøpt fra Biltema for 55 blanke kroner. Røyskatten i vedbua var med på feiringa ei lita stund i sin skinnende hvite drakt med sort haletipp. Dette var den eneste som stilte velkledde i dag.

Det står en liten enseters nedenfor hytta, og før denne benyttes minner vi om den tredje fjellregelen - meld fra hvor du går! Dette gjelder spesielt for småvokste personer, for rumpene til Statsskog har betydelig større diameter enn "Nordic norm".

Vi har i hele dag gløttet mot Kvigtind på 1699 moh som kroner Børgefjell nasjonalpark, men kviga har vært nokså sky av seg i dag, stort sett borte i skylaget.  Av nyttige ting kan vi ikke melde stort - en praktfull, klokke og sorgløs dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar